SCP-239
beoordeling: +1+x
scp-heritage-v3.png
SCP-239.jpg

SCP-239

Objectnummer: SCP-239

Klasse: Keter

Speciale insluitings procedures: SCP-239 moet worden bewaard in een cel met één kamer die is voorzien van 1 (één) bed, 1 (één) EKG-machine en 1 (één) IV die moet worden gevuld met pentobarbital gemengd met [GEGEVENS VERWIJDERD] om dagelijks te worden bijgevuld. In geen geval mag SCP-239 op enig moment uit haar opvanggebied worden verwijderd. De wanden van deze cel moeten worden gecoat in een telekill-loodlegering. Alleen personeel van Klasse 2 zijn toegestaan elk contact op elk moment met SCP-239. Al het personeel dat het SCP-239-opvanggebied bewaakt, moet worden uitgerust met Telekill-hoofddeksels (SCP-148). De eigennaam van het onderwerp is Sigurrós Stefánsdóttir. Onder absoluut geen voorwaarde zou het onderwerp ooit moeten worden gewekt. Alle personeel dat probeert het onderwerp te wekken, zal onmiddellijk worden beëindigd.

Beschrijving: SCP-239 lijkt een 8-jarig meisje te zijn, 1 meter in de hoogte en 20 kilo in gewicht. Onderwerp heeft schouderlengte blond haar. Bij nadere inspectie, de ogen van het onderwerp "glanst" een grijsgroene tint. Het subject lijkt een nog niet ontdekte vorm van straling uit te zenden, die ███████████ wordt genoemd. Deze golven lijken onschadelijk in lage concentraties, maar in hogere concentraties kunnen ze de materie op een subatomisch niveau afbreken.

SCP-239 heeft schijnbaar het vermogen om te doen wat ze wil. Simpel gezegd, het subject kan alles doen wat ze echt wil doen op een basaal psychologisch niveau, zolang ze maar bij bewustzijn is. Fortunately, she only seems to be able to influence herself and her immediate environment; daarom, "Als ze het kan zien, kan ze het veranderen." However, it is not the most cautious way to try to test how powerful it can be. Ze lijkt levende materie te kunnen creëren en beïnvloeden; bijvoorbeeld, wanneer een klasse-D personeel haar per ongeluk heeft verwond, ze wenste hem gewoon weg. Gelukkig, toen het onderwerp schuldig moest worden gemaakt voor wat ze had gedaan, wenste ze hem terug.Het zelfbehoud instinct van SCP-239 maakt haar vrijwel onoverwinnelijk terwijl ze bij bewustzijn is. De huid van het onderwerp kan door niets worden doorboord, behalve SCP-148.

Als methode om het vermogen van het onderwerp te beheersen, is haar verteld dat ze een heks is. Dit, naast het sterk verbeteren van het moreel, doet haar geloven dat ze niet in staat is om haar capaciteiten te gebruiken buiten een vooraf goedgekeurde lijst van "spreuken" die haar door de SCP Foundation zijn gegeven. Dit zal hopelijk alle en elke poging tot ontsnapping voorkomen. Het onderwerp moet echter te allen tijde rustig worden gehouden om elke onderbewuste wens om zichzelf of anderen te schaden te voorkomen.

Oorsprong: SCP-239 kwam heel snel na haar geboorte in █████████, ███████ onder de aandacht van de Foundation. Ongeveer drie uur na de geboorte van het subject werd het ███████ █████ ziekenhuis vernietigd door een onverklaarde explosie. De pers kreeg te horen dat dit te wijten was aan een gaslek.SCP-teams werden binnenkort verzonden om op de site naar eventuele afwijkingen te zoeken. De enige levende persoon die ze konden vinden was SCP-239. Voor de komende acht jaar, het onderwerp is onder SCP-zorg aan de orde gesteld.

Vanaf ████████ █, 20██, dient het onderwerp tot nader order in een medisch geïnduceerde coma te worden gehouden. Deze beslissing is genomen door [GEGEVENS VERWIJDERD].

SCP-239 is permanent bevatte in Site-17.

Notitie van Dr. ████████, gedateerd 12/26/04: Wie dacht er in godsnaam dat het een goed idee zou zijn om haar over "Santa Claus" te vertellen en haar dan te vertellen dat het gewoon een verhaal was ?! Nu hebben we nog een potentiële SCP om mee om te gaan, maar we kunnen hem niet vangen omdat hij "magisch" is.

Het rapport van Dr. A. Clef: Mijn analyse van de situatie heeft me tot de conclusie gebracht dat SCP-239 een onaanvaardbaar containment- en beveiligingsrisico is. Hoewel er verschillende voorstellen zijn gedaan om haar te gebruiken voor het bevatten van andere SCP's, moeten het voorbeeld van SCP-953 en anderen dienen als een grimmige herinnering aan de risico's van overschatten van het vermogen van de Foundation om SCP's te besturen met realiteitsveranderende bevoegdheden.

Ik zou daarom graag het volgende voorstel doen: een piercing-apparaat zal worden geconstrueerd van SCP-148, in staat om de anders ondoordringbare huid van de SCP-239 te penetreren. Deze tool zal worden gebruikt om de SCP-239 te doden terwijl ze slaapt en haar krachten worden geneutraliseerd. Vanwege het gevaar dat SCP-239 ontwaakt en weerstand biedt tegen beëindiging, is het mijn aanbeveling dat de geselecteerde operateur SCP-668 ook draagt, om complicaties te minimaliseren.

Een van de gevaren van deze procedure is de mogelijkheid dat de SCP-239 zal ontwaken en de gebruiker als een vriend of "goed persoon" zal ervaren, waardoor de realiteit zal veranderen. Om deze reden zou ik me graag willen aanmelden om de procedure persoonlijk uit te voeren. Een beoordeling van mijn personeelsdossier zou erop moeten wijzen dat mijn [GEGEVENS VERWIJDERD] de mogelijkheid moet bieden om de operatie uit te voeren, zelfs na een dergelijke aardverschuiving..

- Clef