SCP-173
beoordeling: 0+x
scp-heritage-v3.png
0LrEW.jpg

SCP-173 onder containment

Objectnummer: SCP-173

Klasse: Euclidisch

Speciale insluitingsprocedures: Het SCP-173-object moet onder alle omstandigheden in een afgesloten container worden bewaard. Wanneer personeel de opsluitingskamer van SCP-173 betreedt, moeten ze met minstens 3 personen zijn, en de deur moet onmiddellijk achter hen worden gesloten. Op elk willekeurig moment moeten twee personen direct visueel contact onderhouden met SCP-173, totdat alle medewerkers de container hebben verlaten en opnieuw hebben gesloten.

Beschrijving: Overgebracht naar Site-19 in 1993. Herkomst onbekend tot nu toe. Het bestaat uit wapeningsstaal en beton met sporen van spuitverf van het merk Krylon. SCP-173 is geanimeerd en uiterst vijandig. Het object kan niet bewegen zolang het zich in een direct gezichtsveld bevindt. Het is absoluut noodzakelijk dat het visuele contact met SCP-173 niet wordt onderbroken. Medewerkers die zijn aangewezen om de container te betreden, moeten elkaar waarschuwen vooraleer ze knipperen met de ogen. Het object valt aan door de nek van het slachtoffer aan de basis van de schedel te breken of door het slachtoffer te wurgen. In het geval van een aanval, moet het personeel Klasse 4-insluitingsprocedures voor gevaarlijke objecten volgen.

Medewerkers melden krassen aan de binnenkant van de container als er niemand binnen was. Dit wordt als normaal beschouwd, en eventuele wijzigingen in dit gedrag moeten worden gemeld aan de in-service supervisor.

De roodachtig bruine substantie op de vloer is een combinatie van uitwerpselen en bloed. De oorsprong van deze stoffen is niet bekend. De kamer moet twee keer per week worden schoongemaakt.

Informatie over de maker

De afbeelding die wordt gebruikt voor artikel SCP-173 is die van het werk "Untitled 2004" gemaakt door Izumi Kato. De foto is gemaakt door Keisuke Yamamoto. Alle rechten op dit werk zijn voorbehouden aan artiesten.

Waarschuwing: SCP-173 is een verduistering van het beeld van het werk "Untitled 2004" gemaakt door Izumi Kato. Het concept van SCP-173 heeft absoluut geen relatie met dat wat voor het werk wordt gedacht.

Het beeld, zijn voorstellingen en deze foto zijn niet gemaakt met de Creative Commons-licentie. Alleen de tekst van dit artikel is gepubliceerd onder Creative Commons. Het beeld en de afbeelding ervan kunnen in geen geval voor commerciële doeleinden worden gebruikt. Izumi Kato heeft het gebruik van zijn werk aan de SCP Foundation en haar fans alleen toegestaan voor niet-commerciële doeleinden.