SCP-169
beoordeling: 0+x

Objectnummer: SCP-169

Klasse: Keter

Speciale insluitingsprocedures: Vanwege zijn grootte kan en zal SCP-169 vrijwel zeker nooit worden ingeperkt—geen enkele structuur op aarde is groot of sterk genoeg om SCP-169 te bevatten. De locatie van SCP-169 is niet goed bekend, maar satellietbeelden en excentriciteitsanalyses van de aardbaan geven aan dat SCP-169 zich in de zuidelijke Atlantische Oceaan bevindt, mogelijk op het puntje van Zuid-Amerika (zie addenum 0-20).

Alle satellietopnames van SCP-169 verschuivende landmassa's moeten worden verwijderd en vernietigd door geheime agenten.

Beschrijving: Er wordt aangenomen dat SCP-169 een enorme zee-hagedis is, die al generaties lang bekend is bij zeevarenden en in de volksmond bekend staat als "Leviathan". Aanvankelijk werd gedacht dat het een mythe was, maar op ██.██.19██ werd de SCP-169 van de Mobiele Task Force Gamma-6 onderzocht op paranormale activiteit rond de █████ ████ █████ archipel (coördinaten ██ ° ██'S ██ ° ██'W) ontdekt. Tijdens Ɣ-6s-onderzoeken ontdekte Dr. Ɣ ████████ [Ɣ6-0912] dat de archipel minstens drie (3) kilometer van zijn oorspronkelijke locatie was verplaatst. Dr. ████████ nam aanvankelijk aan dat deze beweging werd veroorzaakt door een ongewoon snelle continentale drift, maar een verkenningsmissie van de USS ████████ toonde aan dat de archipel projecties waren van rotsachtige platen, de ene gigantische organische aarde bedekt. De Foundation werd onmiddellijk ingeschakeld om te beginnen met risicobeheer.

Dr. ████████ en dr. ██████████ [Ɣ6-0421] schatten dat de lichaamslengte van de SCP-169 tussen 2000 en 8000 km is. Er wordt aangenomen dat het wezen bestaat sinds het Precambriaanse tijdperk. Er zijn geen andere exemplaren gespot. Er is bijna niets bekend over de gewoonten van SCP-169, zoals de voortplantingsvermogens (indien aanwezig), de voedselbron en de broedplaats (indien aanwezig). Goedkeuring van onderzoek op SCP-169 is in behandeling.

De archipel, bekend als de █████ █████████-eilanden, was in het verleden onbewoond, maar 17██ was in het bezit van ███████. Bij het overhandigen aan de Foundation werden de aanwezige ev geëvacueerd onder het voorwendsel van stijgende zeespiegels. Hoewel de archipel millennia boven zeeniveau bleef, kan elke verandering in de diepte van SCP-169 leiden tot het verdwijnen van de hele archipel. SCP-169 beweegt langzaam, minder dan een kilometer per week, maar het lijkt te zwerven. Zijn rijmethode is onbekend. Regelmatige seismische schokken lijken om de drie (3) maanden op "ademhalen" te wijzen, wat kleine verschuivingen in het terrein van de eilanden veroorzaakt, wat aangeeft dat het schepsel waarschijnlijk zal slapen.

Onderdrukking van informatie: De USS ████████ werd onmiddellijk met al zijn bemanning tot zinken gebracht na de ontdekking van SCP-169 met toestemming van de Amerikaanse overheid. Het publiek mag de door SCP-169 gecreëerde archipel niet binnengaan, omdat het praktisch de thuisbasis is van een groot aantal bedreigde vogelsoorten. Zoals hierboven aangegeven, moeten satellietrecords worden gesmeed om kennis van de beweging van SCP-169 te onderdrukken. NASA werkt momenteel samen met de Foundation om het bestaan ​​van SCP-169 geheim te houden en staat de Stichting momenteel toe om haar satellieten voor fotografische doeleinden te gebruiken.

Addenmum [0-20]: 199█ ontdekte de VS National Oceanic and Atmospheric Administration, een Amerikaans niet-gouvernementeel wetenschapsbureau dat zijn bestaan ​​niet kent, heeft onderwatergeluid in een extreem laag frequentiebereik van ██ºS ███ºW, ongeveer ████ km van de zuidwestelijke kust van Zuid-Amerika ging weg.

scp169spectograph.jpg

Ondanks de inspanningen van de geheime agent ████ ████████ [IA-1522], bereikte nieuws over het lawaai de media en trok het veel aandacht. De analyse van de Foundation onthulde dat een groot onderwaterorganisme de oorzaak van het lawaai was en SCP-169 werd gespeculeerd als de bron omdat zijn "hoofd" werd vermoed in de mogelijke regio van de rest van SCP-169. De ruis bevestigt de hypothese van [Ɣ6-0421] dat SCP-169 enorm was. Toekomstige pogingen van wetenschappelijke of civiele groepen om de bron van het geluid te identificeren, moeten ten koste van alles worden gestopt.