SCP-009

Objectnr.: SCP-009

Klasse: Euclid

Speciale Veiligheidsmaatregelen: Onderwerp zal worden ingesloten in een verzegelde opslagtank gemaakt van hittebestendige legering met dimensies van niet minder dan 14 m3.

Onder geen situatie zal SCP-009 worden blootgesteld tegen temperaturen hoger dan 0°C
wanneer er geen tests plaatsvinden en geen alledaagse vloeistoffen in vaste staat (vooral bevroren water) mogen binnen 30 meter van het insluitingsgebied van het onderwerp worden toegelaten.De kamer van onderwerp moet worden aangebracht met temperatuursensoren die ten allen tijde gemonitord moeten worden, en moet gekoeld blijven door niet minder dan drie (3) overtollige koeleenheden. Elke storing van sensoren of koelmiddelsystemen, moet worden gemeld en onmiddellijk gerepareerd worden.

Als de temperatuur in het insluitingsgebied op enig moment hoger dan -5° C wordt, moet de kamer onmiddellijk worden afgesloten en worden overstroomd met koelvloeistof totdat de temperatuur tussen -30°C en -25°C is gebracht. Atmosfeer moet geëvacueerd worden van het insluitingsgebied wanneer personeel er aanwezig in zijn en eventuele waterdamp die aanwezig is moet gefilterd worden en in dezelfde condities als hierin wordt uitgelegd in minder dan 24 uur. Water die de eigenschappen van SCP-009 toont wordt in quarantaine gezet en zo snel mogelijk toegevoegd naar het insluitingsgebied.

Al het personeel dat met het onderwerp interacteert of het observeert moeten zich geheel in beschermende pakken bedekken. Al het personeel dat het insluitingsgebied verlaat moeten de pakken, onderzoeksmaterialen en andere objecten die in het insluitingsgebied van SCP-009 zaten, geheel laten uitdrogen. Als besmetting ontdekt wordt, dan mag het personeel en materiaal het insluitingsgebied niet verlaten, en een Level-2 lockdown van het gebied zal beginnen. Dodelijke kracht is toegestaan in gevallen van ernstige nood, maar al het beveiliging wordt geadviseerd om zo ver mogelijk te blijven van hun doelen, om het contact met vloeistoffen die door SCP-009 zijn besmet zo veel mogelijk te verminderen.

Beschrijving: