Document #087-III
beoordeling: 0+x

Document #087-III: Verkenning III

D-9884 is een 23-jarige vrouw van gemiddelde bouw en uiterlijk. Psychologische achtergrond duidt op een voorgeschiedenis van depressie. Het onderwerp heeft een minimale registratie van het gebruik van overmatige kracht in [DATA EXPUNGED]. De D-9884 is uitgerust met een 75 watt-schijnwerper met een batterijvermogen van 24 uur, een handheld-camcorder uitgerust met een transmissiestroom en een audioheadset voor communicatie met Dr. ██████ bij Control. D-9884 is ook uitgerust met een rugzak met 3,75 liter water, 15 voedingsstaven en 1 thermische deken.

D-9884 staat op de gelijkvloerse landing van SCP-087. De schijnwerperlamp verlicht alleen de eerste 9 stappen. LED-lampen die tijdens de laatste verkenning op de muur zijn geplaatst, zijn niet zichtbaar.

Dr. ██████: Gelieve de eerste vlucht af te dalen en de landingsmuur te bekijken.

D-9884 daalt 13 treden af en stopt bij de landing. Er is geen spoor van het LED-licht op de locatie beelden van Exploration II geeft aan dat het was geplaatst.

D-9884: Het is gewoon een vieze, betonnen muur. Er zit niets op. Nee wacht. Het is hier een beetje plakkerig.

D-9884 indicates the spot on the wall where the LED light should be located.

D-9884: Er huilt een kind daar beneden! Ze is [pauze] ze smeekt om hulp en huilt.
Dr. ██████: Dank je. Ga door met de stappen totdat u iets ongewoons merkt.

D-9884 daalt af. Bij het bereiken van de volgende landing wordt het geluid van het huilende kind in overeenstemming met de eerdere twee verkenningen opgepikt. Er zijn geen led-lampjes op een van de landingsmuren. D-9884 gaat verder met geen enkel incident tot ze de 17e landing bereikt.

D-9884: Er is hier iets op de grond en het ruikt heel erg. Het is allemaal plakkerig en vast op mijn schoen. Ugh, het is zo smerig.

Videofeed bevestigt de aanwezigheid van substantie in een ruimte met een diameter van ongeveer 50 centimeter.

Dr. ██████: Kun je de geur beschrijven?
D-9884: Het ruikt wel naar oud roestig metaal en plas.
Dr. ██████: Dank je. Ga door tot je iets anders merkt.

D-9884 gaat zonder incident verder naar de 51e landing. De 51e landing blijft ongewijzigd ten opzichte van de vorige expeditie en soortgelijke waarnemingen zijn gedaan. D-9884 wordt opnieuw gevraagd om af te dalen tot iets ongewoons opgemerkt wordt. Onderwerp vervolgt haar afdaling tot de 89e landing is bereikt. De video-feed wordt afgebroken en het onderwerp schreeuwt.

D-9884: Ah, fuck! Er is een gat in de grond en ik viel bijna in.

De videofeed bevestigt de aanwezigheid van een gat met een diameter van ongeveer 1 meter. Het onderwerp werpt de schijnwerper naar beneden en onthult alleen zwartheid. Ongeveer 4 seconden voorbij, en een licht van een onbepaalde afstand beneden in het gat gaat ongeveer 2 seconden aan en gaat dan weer weg.

D-9884: Er was daar een licht! Het is nu weg, maar het was net zo lang bezig! Heb je het gezien?
Dr. ██████: Ja. Kun je de diepte van dit gat schatten?
D-9884: Echt niet. Het is te diep. Minstens een kilometer. Zoals, meer dan een kilometer.
Dr. ██████: Dank je. Kun je nog steeds de geluiden van het kind horen?
D-9884: Uh Huh. Ze klinkt nog steeds ver weg. Ik heb niet het gevoel dat ik dichterbij kom. Het is net als bij elke stap die ik zet, ze neemt er één neer.
Dr. ██████: Ga door tot je iets ongewoons tegenkomt.

D-9884 blijft SCP-087 ongeveer een uur afdalen, waarbij nog eens 164 vluchten worden afgelegd. Ze stopt om te rusten op de 253e landing, verbruikt 1 voedingsstaaf en verschillende slokken water. D-9884 bevindt zich op een geschatte 1,1 kilometer onder de aanvankelijke landing, maar het geluid van het kind is niet in volume veranderd. Na 4 minuten pauzeren, hervat D-9884 haar afdaling en maakt geen stop voor nog eens 216 vluchten, 1,5 uur later. D-9884 staat op de 469e landing, ongeveer 1,8 km onder het maaiveld.

D-9884: Ik kom nergens. Ik denk dat het tijd is om terug te gaan. Ik bedoel, naar beneden gaan is één ding, maar dit is een lange klim terug.
Dr. ██████: U hebt 24 uur lang eten, water en dekens gekregen. Ga alstublieft verder naar beneden.
D-9884: Nee, ik denk dat ik terug ga.

D-9884 draait zich naar de vorige trap.

D-9884: I - [geschreeuw]

SCP-087-1, het gezicht, bevindt zich direct achter D-9884 en blokkeert de opstijging. Het gezicht verschijnt ongeveer 30 centimeter van de lens van de camera; zijn ogen worden direct op de lens gefixeerd, maar deze keer kijkt hij niet naar het onderwerp maar naar de persoon die de videofeed bekijkt. De videofeed glitches en bevriest gedurende 4 seconden, vergezeld van een statisch-achtige krijsende ruis van de audio-feed. Het snijdt dan naar hobbelige beelden van D-9884 die de trap snel afdalen.

D-9884: [panicked and hysterical] It's been following me! This whole time it's been right behind me oh God it's right behind me it was looking right at me! Dr. ██████ please do something please help me oh God no please get it away please no please I knew it was following me help make it leave please no it was looking at me it was staring at me it knew I was here it's been watching me this whole time oh God please help me no please [this continues in a similar fashion until the end.]

D-9884 blijft schreeuwen en hysterisch pleiten terwijl ze snel de trap afdaalt. Het eerder gehoorde, statisch-achtige gekrijs lijkt de audiofeed te overlappen, waaronder nog steeds het oorspronkelijke geluid van het huilende kind te horen is. Ongeveer 14 vluchten lager, de videovoeding draait om het gebied direct achter D-9884 te tonen. Het gezicht is nu ongeveer 20 centimeter verwijderd van de cameralens. Het staart niet naar het onderwerp; het is eerder gefixeerd op de lens van de camera, waardoor het de illusie geeft dat het oogcontact maakt met degenen die de beelden bekijken. Het is belangrijk op te merken dat sinds het waarnemen van SCP-087-1 het geluid van het meisje dat huilt en smeekt toeneemt, wat aangeeft dat D-9884 de bron nadert. Na een geschatte 150 panische vluchten van afdaling met 3 visuele bevestigingen van SCP-087-1 nog steeds in achtervolging, struikelt D-9884 en lijkt bewusteloos te vallen. Audio-invoer wijst op een sterke nabijheid van de bron van het huilen. Het statische en krijsende geluid gaat door. Videofeed toont nog een andere dalende trap, wat aangeeft dat D-9884 de trap van het trappenhuis nog steeds niet heeft bereikt. 12 seconden bewegingloosheid passeren voordat het gezicht volledig in zicht komt van de camera, waarbij oogcontact rechtstreeks met de kijker wordt gemaakt.

Audio en video feeds zijn uitgesneden en er is geen verbinding tot stand gebracht.