Engelse Canonen

Engelse Canonen | Nederlandse canonen

Het idee dat er geen canon is, is soms een beetje dwaas. Het is niet dat we er geen hebben.Het is dat we een menigte hebben die elkaar raken, kruisen en in elkaar onderdompelen. IHet is aan jou, als lezer, om te beslissen wat je gelooft en wat je omhelst als het hart van het universum. Dat betekent echter niet dat auteurs opzet of ontwerp missen, en samenwerking is het hart van innovatie.

Hieronder zijn links verzameld naar de erkende, gedeelde canons van de SCP Foundation Universe.

We zijn er altijd van uitgegaan dat de SCP Foundation een noodzakelijk kwaad was. Maar wat als het niet was?

Wanneer ze klaar zijn met hun korte gesprek, heft Tang haar wijsvinger op tot de anomalie, en dwars door het gat tussen werelden raken de twee wetenschappers elkaars handen.

Van het Gateway Contact Center in Terre Haute, ik ben Stephen Fleischer. Dit is NPR.

Van "All Things Considered" door Photosynthetic

Zeshonderd jaar geleden eindigde de wereld. Tegenwoordig beschermt slechts één groep de geheimen van de antieke wereld tot een tijd dat ze weer kunnen worden begrepen; de priesters van de heilige Foundation.

"Saint Gears, leid me alsjeblieft in mijn tijd van nood terwijl je de Heilige Foundation begeleidde tijdens de Grote Schending. Vermeer mij de kennis om datgene te ontdekken dat onwaar is.
Geef mij de vaardigheid om logica van onwaarheid te scheiden.
Sta mij toe om slechts een deel van de kennis te begrijpen die u eens had."

Van "Quid Est Non Scitum" door Jekeled

De Antarctic Exchange is een canon die zich richt op de levens en relaties van de onderzoekers van het Derde Antarctische Rijk tijdens hun verblijf in de Foundation.

Het was voldoende dat iedereen er zo verschillend uitzag en acteerde; toch viel hij zo op dat soms de mensen hier zich zouden afwenden, tegen zichzelf zouden fluisteren over hem, zijn metgezellen, hun taken, hun werk. Antarctica. Rijk. Emissaries. Secrets. Antarctica. Hij kon ze allebei horen en begrijpen, maar hij wist niet zeker of hij ze moest laten weten.

Van "Impressions" door Zyn

Aan de rand van de geest loert iets dat bidt voor de dood van definitie.Het is al een tijdje op de terugtocht, zoals de wereld een kenbare, in kaart gebrachte plaats is geworden, niet langer vol met demonen. Let op waar kennis ligt, en probeer alles wat bekend is te ongedaan te maken.

Het woord was uitgehouwen in een rots. De man stond erboven en voelde in de kern iets bewegen. Hij wist niet dat hij net de loop van alle werelden had veranderd, maar hij kon voelen dat er iets anders was. De wereld was een beetje overzichtelijker geworden.

Van "The Tale of the Library" door Rumetzen

Het einde van de wereld is hier. Maar het is niet alleen een einde van de wereld. Het is dat alle einden van de wereld tegelijkertijd gebeuren, met elkaar concurreren, met de Foundation - en de mensheid - in het midden.

"Wat heb je gedaan? Wat is het? Wat heb je ontgrendeld?" Ze voelde iets trillen in haar achterhoofd. Haar ogen werden steeds naar het slot getrokken.Het zag er visueel hetzelfde uit, maar het was ook ongelooflijk anders. "Wat is Apakht?"

"Het is het einde", zei de voorbode. Het weefsel van de werkelijkheid begon zich voor hun ogen te ontvouwen.

Van "Apakht" door thedeadlymoose

Wat nu verborgen was, wordt gezien. Hoe zal de Foundation overleven in een wereld waar geheimhouding geen optie meer is?

"…dag vijf van de reddingsactie, en meer lichamen worden hersteld van de oceaan. De eerste schattingen stellen het dodental in het miljoen bereik, met stijgingen die constant voorkomen. De VN brachten een verklaring uit over het recente Noord-Koreaanse incident, bewerend dat zij geloofden dat het 'een daad van de natuur' was. Het recente lek van het Japanse dieet naar een diefstal van wat wordt aangeduid als 'De Foundation' suggereert een ander verhaal…"

Van "Joseon" door Doc Burns

Terwijl de botsing tussen communist en kapitalist de wereld omhult, zinkt de meest verborgen organisatie op aarde dieper in het verbergen. Wat is er nodig om neutraal te blijven tegenover regeringen die het afwijkende beschouwen als gewoon een ander middel tot escalatie? Hoe reageren agenten wanneer loyaliteit aan een partij botst met plicht jegens de mensheid? En waar zou de Foundation heen moeten gaan om aan een wereldwijde oorlog te ontsnappen?

Mijn geliefde Dorothy,

Er is hier een hele nieuwe oorlog, een nieuw type oorlog, industrieel en onverbiddelijk.
De Amerikaanse oorlogsmachine is onherkenbaar geworden.

Uit in de jungle jagen de door beren gekauwde vrouwen urenlang op de Vietcong via hun eigen tunnels voordat ze opduiken. Luchtlandingscommando's op verbodspatrouilles dragen wapens die hun doelen in een oogwenk verkalken. Dorpen verdacht van het beschermen van de vijand zijn gepleisterd in napalm die zichzelf verzamelt in een bewegende massa van vuur en wacht op overlevenden om uit dekking te komen voordat ze terug in het leven blazen …

Van "They Will Leave Us with A Shaken Earth" door Vezaz

Het wezen dat bekend staat als Nobody is verwant aan een natuurkracht: zijn acties zijn onvoorspelbaar en zijn methoden. Zijn doel en ware identiteit zijn een mysterie voor iedereen, inclusief hijzelf. Maar wanneer ze zijn bereikt, zal hij verdwijnen. Dit is al minstens één keer gebeurd.

Hij zweeg even en staarde kort naar zijn eigen gezicht in de spiegel, in een poging zich te herinneren of er iets van bekend leek. Nogmaals, en zoals altijd, niets was. Hij zuchtte. "Nou, het loont niet om het af te vragen. Op naar het werk ga ik." Hij richtte zijn jas nog een laatste keer op, stak plechtig zijn hoed naar de lege kamer en stapte door de deuropening.

Van "Prelude: A Terminus" door Drewbear

De Oude Man in de Zee is een serie verhalen die zich richten op een ras van ruimtevarende biologische arken, en de effecten die ze hebben op het universum - zoals die in het bijzonder SCP-169 op aarde hebben.

Uiteindelijk zal ik verlopen. Die grote impact verkort onze levensduur, en de groei van een beschaving in ons doet niets om dit te verlichten. Uiteindelijk zullen die wezens in mij een uitgang vinden. Alles zal veranderen.

Van "Eden" door Snowshoe

Rat's Nest speelt zich af in een universum waar de realiteit uit elkaar valt door de afwezigheid van LTE 0913, een energie wezen dat onze realiteit bestendigde tot zijn vernietiging.

Vriendschap en geest deden niets om dit te voorkomen. Hun idealen, ambities en de harten die hen hebben geboren, konden niet de kracht produceren die ze nodig hadden. Respect en plicht waren lang op de weg gebleven, ver van de bindende contracten die ze dachten te zijn. Uiteindelijk kon niets waar ze echt in geloofden hen hebben gered …

Van "Senescence, Consumption, Persecution" door SoullessSingularity

Duizenden jaren na het einde van de wereld heeft de mensheid te maken met de overblijfselen van het onafgemaakte werk van de SCP Foundation.

Als iemand je van de ene stad naar de andere zou kunnen krijgen, was hij het (extra als hij door de lokale bevolking was buitengesloten). Als je een reliek uit de oude plaatsen wilde hebben, wist hij waar je het kon kopen, of, als de prijs goed was, zou hij je er zelf een halen. De waterskin aan zijn zijde was leeg. Water was overvloedig in de Afval, en het was een minder ding om hem af te wegen. Het echte probleem was eten. Er groeide niets in het afval. Er waren af ​​en toe vogels en dieren die het vochtige zand overstaken, maar geen bomen of grassen van welke soort dan ook.

De Beller kende de Afvalput goed.

Van "The List Of Wonders" door DrEverettMann

Josephine, een krachtige reality-bender, heeft de Foundation ontlopen door een combinatie van stealth en geheime oorlogsvoering, waaronder geheugenmanipulatie op grote schaal. Maar diep in de Foundation werkt een klein kader om haar te vangen… als het mogelijk is.

De volgende paar ogenblikken werden voor altijd geëtst in het geheugen van Caleb. Hij hoorde de breuk toen het touw brak en zag het kleine meisje op haar knieën direct eronder. Hij probeerde haar te roepen, maar zelfs op dat moment wist hij dat het niets zou doen. Hij zag het krat vallen, sneller en sneller, steeds dichter bij het hoofd van het meisje…

… en toen was het dat niet.

Van "The Green Prince" door giant enemy spycrab

Tales from the Horizon Initiative en andere dingen van theologische aard.

Het grootste probleem, dacht Salah, was hoe iemand ging over het doden van een god. Je zou zijn geschriften kunnen verbranden, zijn aanbidders kunnen vernietigen, zijn avatars kunnen doden, maar dat zou het alleen maar vertragen. Uiteindelijk zou het terugkomen, fluisterend, en de hele cyclus zou opnieuw beginnen. Het zou voor altijd kunnen wachten.

Van "Second Watch" door Djoric

Het leven is hier als een orkaan in Sloth's Pit. De mensen op Garnizoen-87 proberen het gewoon te begrijpen.

“Herinnering;” piepte de intercom tijdens de lunch; “Pumpkin Spice gearomatiseerde dranken zijn strikt verboden in het licht van de recente insluiting van E-8820. Zie voor meer informatie Garnizoen-87 algemene mail 'Re: Subcutaneous Ginger', verzonden vorige woensdag. Afdelingshoofden, wordt u doorgestuurd naar uw teams.”

Grant keek naar zijn koffie en was bijna doodziek. Niemand anders heeft hun drankjes gedumpt.

Van "Leafers" door FortuneFavorsBold

We hebben allemaal gelachen, maar het is niet meer grappig.

Jacob staarde naar het torenhoge glazen en marmeren gebouw voor hem. Het had negenentwintig verhalen, precies zoals hij het zich had voorgesteld, aangevuld met drie enorme letters, misschien 9,144 meter lang. Het was de hemel.

Van "New Kid On The Block" door Anaxagoras

De mensheid beschermen, of het hem of niet leuk vindt.

Merk op dat de uitvoering van Procedure Pizzicato, noodzakelijkerwijs, zal resulteren in een onomkeerbare Tweede Missie (Verborgenheid) mislukking om een ​​Eerste Missie (Overleven) succes mogelijk te maken. Derde missie (bescherming) doelen zijn secundair: normale vermijding van burgerslachtoffers is de tweede prioriteit bij het handhaven van de minimumheropbouwmarge onder de overlevenden.

Van "Procedure Pizzicato" door Dr. Clef

De Golf was in vuur en vlam. Dit zou onze kleine Task Forces tot het uiterste duwen.

Kate's hart klopte zo hard dat ze het kon horen. Het windgonggeluid was ook luider. Maar ze wilde zien wat de andere kant was - de Alles Onder Alles - hoe het eruit zag. Wat Mackenzie zag in haar nachtelijke gebeden buiten. Kate, met wijd open ogen, knikte.

Van "I Double E" door Kate McTiriss

Vijf catgirls van het cyborg-commando. Eén man in een badjas. Eén ruimteschip. De kosmische ruimte is oneindig.

[Baas: Het enige overlevende lid van een inteelt kloon clan aan boord van een gigantisch oud ruimteschip is niet het raarste dat we hebben behandeld.]

Van "Stealing Solidarity: Phase 3" door Djoric

De mensheid reikte naar de sterren om de grond onder zich vandaan te laten trekken. De United Earth Fleet is op weg naar huis.

"Er waren achttien van ons op dat schip - Twaalf van de Foundation, zes van de GOC. Elf kwam terug, vier daarvan, waaronder ikzelf, hadden behoefte aan een ernstige medische behandeling. Twee stierven in het ziekenhuis op Minerva Base. De Fyodorov had een bemanning van 45, exclusief de kapitein. Ik weet niet wie de opdracht heeft gegeven om te vuren op de Nikolai Fyodorov.Ik weet dat de vluchtrecorder beschadigd was. Ik geef er niet om. Ze hadden gelijk om dat te doen."

Van "The First 55" door Von Pincier

Een reconstructie en "opstanding" van de originele "centrale verhaallijn" van de SCP Foundation.

"Ik ben het," riep ze. "SCP-105. Ze zijn dood." Ze liet het pistool vallen, schopte het naar voren en knielde toen met haar handen op haar achterhoofd tot de agenten haar hadden en haar in veiligheid brachten.

Van "Immediate Actions" door DrEverettMann

Verhalen over virtuele mensen die een virtueel verschil maken.

Voel je alsjeblieft niet zo. Ik weet dat het groot en eng is… Ik wou dat je de moed zag die ik in je zie.

Van "Null-terminating String" door LurkD

De melodie van het leven zingt in de gedachten en harten van de menigte. De wereld gaat niet uit met een knal, noch een gejammer, maar met een symfonie.

Het moet muziek zijn. Leven en dood gecodeerd in geluid waar woorden dat niet kunnen.

Van "The Journal of K. M. Sandoval" door WrongJohnSilver and LadyKatie

De anomalieën van vandaag zijn de voorhoede van morgen. Het onmogelijke blijft nooit zo. Welkom in de toekomst.

"Maar goed ook, of het kan je hersenen gefrituurd hebben. Dat zou snel een einde hebben gemaakt aan je opkomende hivemind."

Van "The Analog Kid" door GreenWolf

Contingency Planning Operation goedgekeurd. Codenaamaanduiding "Project Heimdall". Onderzoekspotentieel betekent waardoor buitenaardse intelligentie met krachtige, actieve vijandigheid tegen het menselijk leven en / of de beschaving de mensheid probeert te verslaan, tot slaaf te maken of uit te roeien. Analyseer waarschijnlijke uitkomsten. Tegenmaatregelen en rampenplannen ontwikkelen. Rapporteer bevindingen aan O5 Council wanneer voltooid.

"Generaal, de kans dat alles wat ons komt vernietigen, is een op een miljoen, 'antwoordde Rex zelfvoldaan.

Van "We Have Dismissed That Claim" door Hornby

De FitnessGram Pacer-test is een uit meerdere fasen bestaande test voor aërobe capaciteit die steeds moeilijker wordt naarmate deze verdergaat. De pacemetertest van 20 meter begint over 30 seconden. Begin bij het begin. De loopsnelheid begint langzaam maar wordt elke minuut sneller nadat u dit signaal hoort. Ding. Elke keer dat u dit geluid hoort, moet een enkele ronde worden voltooid. Ding. Vergeet niet om in een rechte lijn te lopen en zo lang mogelijk te rennen. De tweede keer dat je een ronde voor het geluid niet voltooit, is je test voorbij. De test begint bij het begin van het woord. Op je plaats. Maak je klaar! Begin.

"Dat is wat de dingen echt maakt. De doorbraken, de momenten, de momentane vervalt in waanzin. Knal de kurk en mijn fles loopt over van haat en klootzak."

Van "Conservation of Momentum" door Randomini

ooo